Tyhjennyspalvelussa lasiastiat käydään tyhjentämässä toimipisteessä sovitussa tyhjennysrytmissä.
Palveluntuottajan kuljettaja tyhjentää lasipulloastiat lasinkeräysautoon ja palauttaa ne tyhjennyksen jälkeen toimipisteeseen takaisin.
Palveluun siirrytään toimipisteen nykyisillä lasiastioilla. On hyvä varmistaa, että käytössä on riittävä määrä astioita. Sopiva määrä on suunnilleen nykyinen viikoittainen astiatarve.
Tyhjennettävät astiat huuhdellaan kerran kuukaudessa keväästä syksyyn vuosittain. Muina aikoina likaiset astiat voi vaihtaa juomatoimittajan kautta. Astiapuhtautta edistää se, että astiaan laitetaan vain ehjiä ja tyhjiä lasipulloja.
Palvelu ei vaikuta Palpan maksamiin panttihyvityksiin.
HUOM! Astioita tulee tarroittaa vain, mikäli toimipiste palauttaa ylimääräisiä tai rikkinäisiä astioita juomatoimittajan kuljetuksella.
PALVELUN HYÖDYT
Maksuton palvelu. Palpa vastaa palvelun kaikista kustannuksista. Ei vaadi kirjallista sopimusta, Palpa tiedottaa juomatoimittajille palveltavat toimipisteet.
Helpottaa toimipisteen arkea. Palvelussa ei tarvitse tilata, lähettää tai tarroittaa lasiastioita. Palvelussa riittää pienempi määrä astioita. Tyhjennysrytmi räätälöidään toimipisteen palautusmäärälle sopivaksi ja sitä voidaan muuttaa tarvittaessa nopeastikin.
Joustava palvelu. Lasipullojen tyhjennyspalvelu on käytössä useammassa tuhannessa toimipisteessä ympäri Suomea. Palvelussa mukana olevat toimipisteet ovat olleet siihen erittäin tyytyväisiä asiakastyytyväisyyskyselyjemme perusteella.
PALVELUUN LIITTYMINEN
Vaatii toimipisteessä tehtävän kartoituskäynnin, jolla varmistetaan toimipisteen soveltuvuus palveluun.
Palpa tiedottaa palveluntuottajalle potentiaalisesta uudesta kohteesta ja kartoittaja sopii kartoituksen ajankohdan toimipisteen kanssa. Tyhjennyspalvelukohteet kartoitetaan juomatoimittajan suostumuksella.
PALVELUN ALOITUS
Palpa tiedottaa pisteelle aloitusajankohdan, tyhjennysrytmin, tyhjennyspäivät sekä palveluntuottajan yhteystiedot ennen aloitusta.