TÖMNINGSSERVICE AV GLASFLASKOR

DRIFTSMODELL

  • I tömningsservicen töms glasbehållarna på returstället i den överenskomna tömningsrytmen.
  • Serviceleverantörens förare tömmer glasflaskbehållarna i en glasuppsamlingsbil och returnerar dem till returstället efter tömning.
  • Servicen byts till med de befintliga glasbehållarna på returstället. Det är bra att se till att returstället har tillräckligt med glasbehållare. Lämplig mängd är ungefär det aktuella veckobehovet för glasbehållare.
  • Behållarna sköljs en gång i månaden från vår till höst varje år. Vid andra tillfällen kan smutsiga behållaren bytas genom dryckesleverantören. Behållarens renhet främjas genom att endast sätta intakta och tomma glasflaskor i behållaren.
  • Servicen påverkar inte de depositioner som Palpa betalar.
  • NOTERA! Palpa-identifieringsetiketten ska endast fästas på behållaren om returstället returnerar ytterligare eller trasiga behållare med dryckesleverantören.

FÖRDELARNA MED SERVICEN

  • Gratis service. Palpa ansvarar för alla kostnader för servicen. Kräver inget skriftligt avtal, Palpa kommer att informera dryckesleverantörerna om de serverade returställena.
  • Gör det dagliga livet enklare. Det finns inget behov av att beställa, skicka eller märka glasbehållare i servicen. Servicen kräver ett mindre antal glasbehållare. Tömningsrytmen är skräddarsydd för returstället och kan ändras snabbt vid behov.
  • Flexibel service. Tömningsservicen används på flera tusen returställen över hela Finland. Returställen som deltar i servicen har varit mycket nöjda med den utifrån våra kundnöjdhetsundersökningar.

ANSLUTA SIG TILL SERVICEN

  • Kräver ett kartläggningsbesök på returstället för att säkerställa returställets lämplighet för servicen.
  • Palpa informerar serviceleverantören som utför kartläggningen och tidpunkten för kartläggningen av det nya returstället. Nya tömningsservicemål kommer att undersökas med dryckeleverantörens samtycke.

START AV SERVICEN

  • Palpa kommer att informera returstället om starttid, tömningsrytm, tömningsdatum och kontaktuppgifter för serviceleverantören före start.
  • Palpa informerar dryckesleverantören när returstället överförs till servicen.